Herrelandsholdets nye spillertrøje til vinterens VM-slutrunde er designet med inspiration fra den ikoniske trøje fra ’92 og markerer dermed 30-året for den danske EM-triumf. Samtidig er trøjen en hyldest til nutidens stjerner på det danske landshold.
Den 26. juni 1992 står klart i hukommelsen for mange danske fodboldfans. Danmark gjorde det umulige muligt og blev europamester med en 2-0-sejr over Tyskland.
Nye legender blev født i en af de mest ikoniske landsholdstrøjer gennem tiderne, og for at markere 30-året for den største triumf i dansk fodbold er den nye landsholdstrøje til vinterens VM-slutrunde blevet designet med inspiration fra ’92-trøjen.
Nutidens stjerner hedder Simon Kjær, Christian Eriksen, Kasper Schmeichel og Pierre-Emile Højbjerg, og det er i høj grad også dem, som den nye landsholdstrøje repræsenterer.
Trøjen, der er skabt af Herrelandsholdets tøjsponsor hummel, skal nemlig ikke kun ses som en hyldest til ’92-holdet, men snarere som et symbol på en ny epoke i dansk landsholdsfodbold.
“Selvom trøjen er et remake af 92-trøjen og markerer 30-året for EM-triumfen, ønsker vi ikke kun en nostalgisk hyldest af de gamle legender. Vi skal til VM med et af de stærkeste landshold i nyere tid, og derfor er trøjen også et symbol på, at det er nu, vi skal skabe fremtidens legender. Om 20-30 år vil det forhåbentlig være de nuværende landsholdsspillere, som vi husker tilbage på med samme legendestatus, som vi gør med ’92-holdet i dag”, siger hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og fortsætter:
“Vi er utrolig stolte af vores nuværende landshold og deres bedrifter både på og uden for banen. De har bevist, at vi ikke skal være bange for at drømme stort. Derfor tror vi også på, at vi kan være med til at skrive ny historie i dansk fodbold – og sammen med Herrelandsholdet drømmer vi om et VM-trofæ til december, der vil gøre trøjen til genstand for en ny generation af landsholdslegender,” slutter han.
Den nye landsholdstrøje er skabt i tæt samarbejde mellem hummel og DBU, og det er noget, der vækker stor begejstring hos DBUs administrerende direktør, Jakob Jensen.
“Vi har et mål om at samle og begejstre hele Danmark, og Herrelandsholdet har flere gange gjort det de senere år og kan gøre det igen til VM om få måneder. Den nye landsholdstrøje understreger holdets store betydning og viser nutidens stjerner, som vil blive husket for deres store præstationer om 20-30 år. Vi glæder os til at se spillerne i trøjen og til at heppe dem frem til sejre ved VM-slutrunden.”
Foruden den røde hjemmebanetrøje har hummel og DBU også løftet sløret for en hvid udebanetrøje og en sort tredjetrøje. Sidstnævnte bæres af spillerne i torsdagens Nations League-opgør mod Kroatien, mens hjemmebanetrøjen kommer i aktion for første gang til kampen mod Frankrig den 25. september i Parken.
De nye landsholdstrøjer er allerede nu tilgængelige på landsholdsshoppen.dk, og senere på efteråret vil hummel også lancere en ny fankollektion forud for VM-slutrunden.
OM HUMMEL hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, som rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de 4 produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.