Årsagen til manglende reparation af beskadigede mobiltelefoner skal findes i, at størstedelen af midtjyderne synes det er for høj en pris at betale for reparationen. Det viser en ny undersøgelse, som Telenor har fået gennemført af Norstat.

En itu mobiltelefon, foto: Telenor

Undersøgelsen, som er baseret på 2.000 danskeres svar, viser blandt andet, at 29% af midtjyderne har haft en beskadiget telefon indenfor de seneste to år. På trods af dette, er det dog kun knap en fjerdedel, som vælger at få mobiltelefonen til reparation. En stor del af årsagen til denne udvikling er, at 44% af de adspurgte midtjyder mener, at det er for dyrt at få repareret det elektroniske legetøj. Et skærmskift med en original skærm kan også løbe op i mange tusinde kroner, hvis man ikke har en forsikring. Derfor er en billig pris og hurtig reparation nogle af de vigtigste faktorer for midtjyderne i forbindelse med mobilreparation.

– Vi har hele tiden mobilen med os, og vi tjekker den mange gange dagligt for nyheder, beskeder og sociale medier. Derfor er det også overraskende, hvor mange midtjyder der lever med en ødelagt mobil, selvom den har så mange forskellige funktioner i danskernes hverdag” siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør i Telenor.

Den type skade som langt de fleste midtjyder lever med er en ødelagt skærm. Hertil viser undersøgelsen, at denne skade oftest skyldes, at mobilen er blevet tabt på jorden. 

Mobilforsikringen fravælges

Selvom vi bruger timevis i døgnet på mobilen, og en masse vigtige funktioner er samlet på den, så har omtrent 46% af midtjyderne ikke en forsikring som dækker skade på mobilen. Kun 17% har en specifik mobil- eller elektronikforsikring. Grunden til den manglende forsikring skal findes i, at næsten halvdelen af midtjyderne mener, at de passer godt på deres mobiltelefon. Derudover mener en femtedel, at det er et for højt et månedligt beløb. 

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Del på sociale medier