Corona-benspænd kan overvindes – detailprisen 2021

Cafeen Kaas og Co. i Juelsminde løber i fin stil med detailprisen 2021, som er uddelt den 10/6 2022. Indehaveren, Charlotte Kaas, er tidligere socialpædagog, men opsagde sin stilling og startede den cafe, som hun altid har drømt om. Corona har gjort opstarten svær, men Charlotte har haft modet til at række ud til byens beboere og bede om støtte. Den bøn blev hørt, og omvendt er Juelsmindeborgerne glade for cafeens fortsatte eksistens. Kaas og Co. bidrager til at skabe liv i bymidten, og de koncerter, som cafeen arrangerer er altid herligt stemningsfyldte. Læs mere om vinderen af detailprisen 2021 i pressemeddelelsen her:

Læs om vinderen i pressemeddelelsen

Fornem pris til Juelsminde by

Cirka 1200 stemmer er afgivet på storbyguide.dk og den tilhørende facebookside. Og med 2,5 gange flere stemmer end andenpladsen, har brugerne kåret Juelsminde til ”Danmarks hyggeligste sommerby”. Faktisk løb Juelsminde med ca. 20 procent af stemmerne i afstemningen i et stærkt felt, hvor de efterfølgende placeringer gik til: Svendborg, Sæby, Faaborg og Svaneke. Du kan læse hele nyheden herunder:

Juelsminde – Danmarks hyggeligste sommerby

Ny pulje åbner efter sommerferien

Så kan du godt begynde at glæde dig! SMV:Eksport åbner efter sommerferien for en ny ansøgningsrunde med tilskud til at styrke SMV’ers eksport. Så står du overfor at træde ind på et nyt marked, kan du søge tilskud til at besøge målmarkedet og danne dig et bedre indtryk af segmentet. Du kan også søge støtte til at opbygge dit eksportnetværk eller til rådgivning omkring det skridt det er, at træde ind på et nyt marked. Men først kan du læse mere om dine muligheder her:

Kom i gang med at søge tilskud og støtte

Ordentligheden skinner igennem

Det globale marked er under forandring. Det mærkes også i virksomheden Perform, som udvikler, producerer og sælger inddækning til tagkonstruktioner både i Danmark og internationalt. Leveringstiderne stiger, og det kan have indflydelse for virksomheden i forhold til de indgåede aftaler med kunderne. Men i Perform sætter man en ære i at have kundernes tillid, og her er dialog nøglen. I det hele taget er Perform ifølge direktør, Jesper Quist, en virksomhed som opfører sig ordentligt. Der fokuseres på ordentlighed i egne rækker, troværdighed i omgangen med interessenter og produkter af høj kvalitet. Du kan læse portrættet af virksomheden her:

Perform: Dialog er nøglen til kundernes tillid

Del på sociale medier