En pølsevogn, to cykellegender og masser af hotdogs. Det er hovedingredienserne i en miniserie fra Steff Houlberg, hvor Jesper Skibby og Brian Holm fortæller om, hvorfor de begge har et ganske særligt forhold til den danske pølsevogn og Steff Houlberg.

Det er efterhånden 22 år siden, Jesper Skibby var til start i sit sidste Tour de France. Det blev også hans sidste professionelle cykelløb, men langt tidligere i hans karriere knyttede han et tæt bånd til Steff Houlberg. For Brian Holm er det næsten 24 år siden, han sluttede sin karriere med at køre VM i landevejsløb for Danmark i 1998. Længe inden han fik sit gennembrud som cykelrytter, havde han dog gang i en helt anden karriere.

– Nogle gange overgår virkeligheden fantasien. Sådan er det med historien om Skibby og Holms relation til henholdsvis Steff Houlberg og pølsevognen. Det vidste vi faktisk ikke, da vi spurgte dem, om de ville være med til at lave nogle små film til vores sommerkampagne “Vive la Fransk”, hvor vi hylder den franske hotdog. Men hvorfor opfinde en fantasiverden, når de begge har en rigtig god historie at fortælle, siger Marie Koustrup Hansen, der er senior brand manager for Steff Houlberg.

Hun vil ikke afsløre mere om de to cykellegenders historier, før de selv løfter sløret for dem i den miniserie, der fra onsdag eftermiddag kl. 14.00 kan ses på blandt andet steffhoulberg.dk. Hun lægger dog ikke skjul på, at det er ganske underholdende, og at serien er blevet til stort set uden andet manuskript end de noter, der kan stå på posen til en fransk hotdog.

– Vi havde selvfølgelig en idé om, hvad vi gerne ville lave, men Jesper Skibby og Brian Holm kom til optagelserne med både en fantastisk energi og appetit på hotdogs, så der var fuld fart på med jokes og anekdoter. Faktisk præcis som mange danskere sikkert vil huske dem fra deres tid som cykelryttere, siger Marie Koustrup Hansen.

Steff Houlberg er ét af Danmarks største brands inden for pølser, fastfood, færdigretter, og den stolte arv går helt tilbage til 1889. Stort set lige siden har Steff Houlbergs pølser været danskernes bedste ven på grillen, i pølsevognen og på de danske fodboldstadions. Denne sommer rider Steff Houlberg med på cykelbølgen, når vi råber Vive la Fransk og kaster vores kærlighed på de sprøde stænger på vejene, franske hotdogs og mænd i spandex-svøb og ikke mindst “rosinen i pølseenden”.

– Vi skal vi have det sjovt, så derfor vil vi gerne hylde vi den rytter, der altid halser efter de andre, eller lige skal have en ekstra snackpause, altså “rosinen i pølseenden”. Derfor har vi fået designet en speciel trøje og en særlig kasket, der i stedet kalder på et smil, og den håber vi, der bliver rift om hen over sommeren, siger Marie Koustrup Hansen.

Steff Houlbergs mål med sommerkampagnen “Vive la Fransk” er at gøre cykelturen for Danmarks mange cykelmotionister – og for den sags skyld eliteryttere – endnu mere smagfuld. Derfor disker Steff Houlberg i en række pølsevogne op med en gratis opgradering fra en almindelig ristet pølse til en pølse i svøb, hvis kunderne selv kommer “i svøb”.

Tilbuddet gælder kun hos de pølsevogne og grillbarer, der skilter med kampagnen i perioden frem til 31. august.

Del på sociale medier